Организация практических занятий по развитию лексических навыков речи

Страница 4

Nick – O.K. My family is large. There are six persons in it. I have a sister and a brother, a grandmother and my parents.

Jane – Do you have a cousin?

Nick – Yes, I have cousins. They are Tom and Kate.

Jane – Do you have an aunt?

Nick – Yes, I’ve an aunt. My aunt’s name is Helen. She is a teacher.

But I haven’t an uncle.

– Did you understand the dialogue? Where did the boys meet? What are they talking about?

– Try to translate the dialogue.

– Now repeat after me.

– Good of you! Now boys will be Nick and girls will be Jane. O.K. Read the dialogue.

– Let’s read the dialogue in pair.

– Good of you! Now look at your cards. You must complete the sentences about Nick’s family.

Nick’s family

Nick’s family is large. There are . persons in it. He has . and ., . and his . . Tom is Nick’s . . Kate is his . too. Helen is a teacher. She is Nick’s . . But he hasn’t . .

– Let’s check it up.

a) Read the text.

Nick’s family

Nick’s family is large. There are six persons in it. He has a sister and a brother, a grandmother and his parents. Tom is Nick’s cousin. Kate is his cousin too. Helen is a teacher. She is Nick’s aunt. But he hasn’t an uncle.

b) – Try to retell your friends about Nick’s family.

– Good of you! I am glad with your answer. I see you know these words.

Таким образом, урок по закреплению лексического материала с использованием дидактических карточек, игровых моментов, задания проблемного характера был интересным для детей, и они активно выполняли все виды работы. Это способствовало получению высоких результатов усвоения лексики по изучаемой теме.

Следующий урок был проведён с целью обобщения изученного материала по разделу «My family» (Unit3). О проведении такого задания учащимся было сообщено в начале изучения темы. Перед проведением презентации проектов учащимся следует напомнить о его содержании и критериях его оценки. Также необходимо продумать ситуацию-легенду, которая заинтересует учащихся в выполнении данного вида работы.

Фрагмент № 3.

– Good day, ladies and gentlemen!

Welcome to our wonderful lesson. You know that the administration of our town organized a competition for the best project « My family is the best». Today we’ll listen to your works. Then the jury of our contest (Ahmadeeva F. F., Titova S.V., Zulfira M.) will find the best project. Our administration will give a winner a trip to London. We wish you good luck. Let’s begin.

The first pupil: Radigen A.

Hello! My name is Arterm. I’m a pupil. I like go to our school. I like to play tennis.

I have a large family. I have a mother, a farther, a grandmother and grandfather. We live in a big house. My father’s name is Paul. He is a guard in the bank. He likes to watch football matches on TV. My mother’s name is Sveta. She is a teacher in our school. She likes to cook dishes. My brother’s name is Sasha. He likes to play football with his friends. My grandmother’s name is Raisa. She is loves me and gives me sweets. My grandfather’s name is Misha. He likes to play football with me. I have an uncle and an aunt. Sometimes they visit us. Our family is friendly. We love each other and help each other. We are the best family.

Страницы: 1 2 3 4 5

Смотрите также:

Вклад отечественных педагогов в разработку проблем трудового воспитания дошкольников
Целью дошкольного воспитания является всестороннее физическое, умственное, нравственное, трудовое и эстетическое развитие детей и подготовка их к школе. Она должна быть связана с жизнью и современностью и строиться в соответствии с возрастными психофизиологическими особенностями детей. Следует начи ...

Семья как специфическая педагогическая система: сущность, особенности развития
Под институтами воспитания понимаются общественные организации и структуры, призванные оказывать воспитательные воздействия на личность. Наиболее известные из них – семья и школа. Кроме того, сюда относят еще средства массовой культуры и информации, друзей, сверстников, внешкольные и несемейные орг ...

Формирование знаний двигательных умений
В процессе обучения двигательным действиям, человек должен овладеть их динамическими и ритмическими параметрами. К 6–7-му классу, пропадает интерес к урокам физкультурой. Проанализировав ситуацию, можно сделать вывод: слабые учащиеся испытывают недостаток умений, поэтому не могут справиться с задан ...

Приёмы и методы запоминания

Приёмы и методы запоминания

На протяжении всей человеческой истории люди пытались придумать способы, с помощью которых они могли бы по возможности прочно усвоить какие-либо знания. С древнейших времён тема и техника запоминания занимала пытливые умы, рассматривалась и систематизировалась великими людьми прошлого.

Категории

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.newlypedagog.ru